Friday, January 13, 2012

KETENANGAN YANG AKU INGINKAN!!!!

Salah kah apabila aku hanya inginkan satu kedamaian?
Kedamaian yang membawa ketenangan,
ketenangan yang membawa keceriaan,
dan keceriaan yang akan membawa aku
terus bersemangat menghadapi hari-hari esok....

Aku bukanlah seorang yang bisa menipu diri dengan senyuman dibibir,
aku bukanlah hipokrit seperti sesetengah insan
yang cuba berselindung di sebalik senyuman manis di bibir,
aku bukan seperti mereka yang kekal tersenyum walaupun diri dilambung ombak...

Aku adalah insan yang lemah,
dilihat dari luaran,
akulah insan yang tabah, cekal dan kuat,
namun ketahuilah,
hatiku tidak setabah diriku,

Tatkala dugaan melanda,
air mata adalah segala-galanya
bersama tatkala duka,
dan tak akan hilang tatkala suka.

Andai saja aku bisa lari dari segala masalah
ingin sahaja aku lakukannya
namun aku tidak mempunyai kekuatan untuk melakukannya..
jiwa ku kosong,
jiwa ku pedih
dan jiwa ku sakit dihimpit resah..

Apabila diri menguasai akal,
aku masih mampu berdiri dan berjuang untuk hidupku,
namun apabila akal menguasai diri..
Siapakah aku?

No comments:

Powered By Blogger