Sunday, February 26, 2012

PAPA LOVE U ALL


As Salam dan salam sejahtera kepada sahabat2 FB dan blog saya yg tak jemu2 membaca coretan sama ada nasihat atau pun panduan..rindu sekali dgn zaman kanak2 saya..bermain air hujan, mandi sungai sambil telanjang bulat, panjat pokok rambutan jiran, main tembak2 dlm hutan, menangkap ikan disawah dan mcm2 lg pengalaman zaman kanak2 yg tak dpt dilupakan. Saya tahu rakan2 semua juga mempunyai pengalaman yg hampir sama. Tetapi setelah dewasa dan mempunyai keluarga sendiri, menetap pula di ibukota KL pengalaman2 tersebut hanya menjadi cerita dongeng kpd anak2.
Anak2 zaman sekarang di bandar2 lebih mengenal permainan video game dari game2 tradisional yg tak lapuk dek zaman. Untuk tdk menghampakan anak2 saya cuba membawa mereka kezaman saya dulu tetapi dgn cara yg amat berbeza sekali. Membawa mereka berenang dikolam renang, mandi air laut (yg tak brp jernih) serta menghantar anak2 ke pusat latihan bolasepak atau akademi bolasepak. Jka zaman saya dahulu belajar bermain hanya bersama kwn2 dipadang sekolah dan jurulatih hanya abang2 yg lebih dewasa namun kegembiraan lebih terasa kerana tiada had masa yg ditetapkan serta percuma. Inilah bezanya bandar dan desa.
Demi tdk menghampakan anak2 kita sbg ibubapa lebih rela mengeluarkan belanja agar mereka gembira dlm mengejar cita2. Namun keriangan zaman kanak2 pd tahun 80an sudah pasti amat berbeza dgn kanak2 zaman sekarang. Agak2 kalau dpt blk zaman kanak2 mmg saya takkan tolak. Lebih baik akan saya lakukan demi masa depan sendiri dan keluarga....kpd anak2 yg saya amat sayangi hope u all enjoy with ur life..hidup didunia hanya sekali jd nikmatilah dgn sebaik2nya...
Abah sayang anak2 abah kesemua sekali..tiada perbezaan..jdlah adik beradik dan juga sahabat sejati..abah doakan anak2 abah berjaya didunia dan akhirat InsyaAllah..Jika abah pergi meninggalkan anak2 abah..abah bersyukur kerana telah diberi peluang memberi didikan dan ilmu kpd anak2 abah..u all adalah anak2 terbaik pemberian Ilahi kpd abah..kpd isteri yg disayangi..u are the best women in my life..PAPA LUV U ALL---:)

No comments:

Powered By Blogger