Tuesday, August 4, 2009

Cerita otai gengster

Seorang otai kongsi gelap sedang hampir nazak terbaring di katil... lalu beliau memanggil cucu kesayangannye...
Cu... gua nak lu dengar cakap tok lu ni... ..[wlupun dah tua nk mampos..ckp still ganas... ].
Cucu nya memandang dengan sayu... lalu dia menyambung kata2nya.. Lu amik gua punya .45 auto pistol yang gua simpan dalam peti itu... supaye lu selalu ingat kat tok lu ni... ..

Cucunya memandang pelik lalu die menjawab...
Tok... aku tak berape nak suke ngan pistol tu... pe kate tok bagi je jam rolex atuk tu... ... Dengan muke bengis dan bengang otai kongsi gelap ni pun berkata..
lu dengar cakap tok lu ni... .lepas ni..aku dah mampos... lu yang kena jaga bisnes2 haram gua ni... pastu mesti lu dapat bini lawa... kete beso... rumah beso2... lepas tu...
satu ari tu..lu balik umah lu.. tiba2 lu tengok bini lu kat atas katil ngan jantan lain... .ape lu nak buat?...
Takkan lu nak tunjuk jam lu pastu lu nk cakp 'ABIS MASE DAH!!'
cucunya memikir sambil garu2 kepala...



Doa Seorang Lelaki
Seorang lelaki lingkungan 40-an sedang solat asar berjemaah didalam sebuah masjid. Pada rakaat yang ke-4 ketika dia sedang rukuk,secara tidak sengaja kainnya dimasuki seekor lebah yang terbang berlegar-legar diruang dalam masjid itu.

Lelaki itu menyedarinya tetapi dibiarkan sahaja agar tidak mengganggu jemaah lain yang sedang khusyuk solat.Ketika lelaki itu duduk diantara dua sujud dan sambil membaca tahiyat akhir, secara tidak sengaja lebah itu menyengat dibahagian sulitnya. Muka lelaki itu merah padam kerana menahan sakit namun dia tetap berusaha untuk menyembunyikan rasa sakit itu agar tidak malu pada jemaah yg lain.

Selesai mengerjakan solat asar lelaki itu pun berdoa dan doanya berbunyi seperti berikut."YA ALLAH, AMPUNILAH DOSAKU. HILANGKANLAH RASA SAKIT INI TAPI KEKALKANLAH BENGKAKNYA"

SEKIAN..

1 comment:

Anonymous said...

I would like to exchange links with your site ceriterawarisan.blogspot.com
Is this possible?

Powered By Blogger