Friday, March 23, 2012

Punca Gadis lari dari rumah



Tentu kita pernah dengar ada dikalangan “couple” yang sengal telah menggunakan panggilan yang paling cantik sebelum nikah! Dalam perbualan atau mesej mungkin begini.., “sayang buat apa tu?”.., “abang, kita jumpa kat warung yea malam ni”... "B u dah mkn ke teman baby mkn blh"...dan banyak lagilah gaya-gaya yang pernah aku dengar dan lihat daripada kawan-kawan.

Akibatnya dengan panggilan yang cantik.., bila sembang dalam handphone, lelaki rasa tergoda gara-gara perempuan bersuara manja. Mana-mana ada silap salah.., “tidak mengapa, ayang maafkan”. Yang lagi hebat, hantar mesej atau bergayut dengan suara yang mengairahkan tetapi ditopengkan dengan hujah “keagamaan”. Kononnya ingin mendidik pasangan sebelum nikah tetapi sebenarnya tersilap langkah!

Itulah apabila terasa nikmat dalam buat maksiat! Ditahap ini, mereka tidak akan merasa berdosa lagi bahkan jauh sekali untuk bertaubat! Ada sahaja jalan yang dihalalkan walaupun haram!

Semuanya berpunca dari titik-titik pertemuan yang berlandaskan nafsu syahwat. Lelaki atau perempuan yang belum ada pasangan.., mulalah gatal tangan meletakkan gambar dalam laman sosial (misalnya facebook) yangmana bagi lelaki itu gambar yang paling handsome sekali.., dan bagi perempuan plak dengan meletakkan gambar yang paling cantik, comel dan seksi!

Soal agama dan akhlak ditolak ketepi terlebih dahulu. Yang penting kehendak nafsu dituruti. Lepas puas hati tengok gambar yang ala-ala mengoda, lalu nafsu mengajak untuk berjumpa(dating). Diminta nombor handphone agar mudah berhubung, lalu berjumpalah untuk mengenali lebih dekat.

Semakin dekat, risiko untuk buat maksiat lagi tinggi! Tambah lagi kalau jumpa di tempat yang sunyi.., aku berani kata “confirm!” mesti tangan menjadi gatal nak berpegang tangan walaupun baru sahaja kenal!

Oh, syaitan sungguh kreatif!
Bisik syaitan..,“sekali je cuba.., lepas ni kalau tak cuba, bila lagi nak rasa”.

Apabila sampai saat lelaki bercakap dengan manis dan perempuan cakap dengan manja.., tangan mula dah rasa miang. Maka terjadilah “ulat bulu dah naik daun”.

Sekali dah cuba, terasa kenikmatan.., ingin buat lagi lain kali. Kalau dulu nak pegang tangan rasa malu tapi apabila “berdating” lagi.., pegang tangan dah jadi biasa. Disaat ini rasa bersalah tidak ada lagi kerana telah rasa biasa dengan dosa!

Seterusnya berlakulah percumbuan, meraba-raba, berpeluk dan akhirnya.., benih yang haram bertemu! Jika ditakdirkan mengandung, mulalah rasa gelisah! Jika tidak, terus melakukan dosa tanpa rasa bersalah!

Jika si lelaki tidak mahu bertanggungjawab apabila si perempuan mengandung.., maka si perempuan pergi report polis atas alasan kena rogol. Maka keluarlah muka depan surat khabar kosmo... “pelajar kolej dirogol”. Sengal! Padahal buat suka sama suka!

Jika “benih” yang disalurkan secara haram dibiarkan.., si prerempuan akan membuat dua pilihan. Gugurkan atau buangkan bayi apabila dilahirkan. Itu sahaja jalan penyelesaian bagi mereka yang buta mata hati! Sungguh jijik dan kotor berperangai begitu!

“satu kejahatan akan diiringi dengan kejahatan yang lain!”

Sudah melakukan persetubuhan yang haram.., dilakukan pula langkah seterusnya dengan membuang “anak haram”.


No comments:

Powered By Blogger