Wednesday, July 22, 2009

Puisi Untuk Kawan

Kawan
Bila kau rasa ingin menangis
Hubungilah aku
Bukan nak suruh kau berhenti menangis
Tapi mungkin aku boleh menangis bersamamu

Kawan
Jika kau terasa tiba² nak melarikan diri
Jauh dari masaalah
Hubungilah aku
Aku takkan suruh kau berhenti ..
Tapi..
Mungkin aku akan berlari bersamamu
Agar masaalah kau boleh selesai

Kawan
Jika tiba² kau di tinggalkan kekasihmu
Hubungilah aku
Aku takkan memaki hamun bekas kekasihmu
Tetapi aku akan cuba buat kau cintai diri kau sendiri

Kawan
Jika kau kecewa keluargamu tak bahagia
Beritahulah aku
Aku takkan buat kau benci pada ibubapamu
Tapi terimalah segala ketentuan Illahi

Kawan
Jika kau kecewa percintaanmu suatu hari nanti
Ceritalah pada aku
Aku takkan sebut nama lelaki itu
Tetapi cubalah jadi perempuan yg lebih solehah

Tetapi kawan
Jika suatu hari nanti aku berdiam diri
Aku tidak membalas messagemu
Aku tidak angkat panggilan dari mu
Hubungilah aku segera
Sebab di waktu itu
Aku perlukan kau
Untuk mendoakan kesejahteraan aku..

No comments:

Powered By Blogger