Saturday, July 16, 2011

jgn marah ye sayunk






Lelaki dan perempuan suke bergaduh kan? Kadang kadang dalam hal kecik pun gaduh jugak. Ala, gaduh gaduh manja gitu. Hehe. Macam yang kita tahu, perempuan dan lelaki sangat berbeza. Masing masing ada kehendak dan kemahuan yang berbeza, dan itu adalah punca kita bergaduh dengan pasangan. Gaduh sekali sekala takpe, asalkan baik balik dan cinta makin bertambah, apa salahnya kan. Hihihi, gedik laks!



Apa yang chor sering perhatikan, bila pergaduhan makin meleret leret, yang perempuan mulalah nak naik suara dan yang lelaki mula lah nak angkat tangan(bukan semua ya, sesetengah je). Chor mengaku, chor pun selalu buat salah sampai pasangan chor tension(sory sayunk, hehe) tapi kita mesti belajar untuk berubah kan? Sampai bila kita harus menyakiti pasangan kita dengan perkara remeh? Jadi ada baiknya kita belajar untuk cool.



Chor selalu tengok drama, dan kebiasaannya, apa yang jadi dalam drama tu adalah realiti di dunia luar ni. Pada perempuan, kalau korang merajuk atau kecik hati macam mana pun dengan pasangan korang, jangan lah tinggikan suara, lelaki pantang perempuan tinggi suara dengan dia. Pada lelaki, tolonglah jangan naik tangan kat perempuan, chor tau kadang kadang ego korang tercabar, tapi cubalah ingat di hadapan korang tu adalah wanita yang korang cintai.



Jadi, perempuan jangan marah marah dan tinggi suara, dan lelaki jangan naik tangan. Lagi satu, jangan guna bahasa kesat. Adil kan? Biar semua cool dulu, baru lah boleh bincang dengan tenang. Chor sedang berusaha ke arah menjadi cool ni, takmo emosional sangat lah.



Hehe, jom kita berusaha menjadi yang terbaik untuk pasangan kita. Kita cuma manusia biasa, banyak sangat buat silap. Tapi chor percaya, kita mampu untuk berubah ke arah yang lebih baik.

2 comments:

Anonymous said...

jgn slalu buat pe yg psgan x sker..brjanji tp buat jugak..tak baik..tak baik..pls alert dlm semua perkara..tq. luv u yunk..

Maqasha said...

Salam tuan rumah..nice entry..which jarang guys yg highlightkan...tumpang lalu nak bagi pandangan yg mane its one of the life experience yg di lalui sepanjang hidup,cerita pengalaman org lama org tua yg dahulu melalui & from personal observation...well gaduh2 sesama pasangan nie semua sedia maklum normal akan berlaku..tpi drpd pergaduhan la u knows better ur partner..but somes ending wif breakoff..& lebih serius lgi yg dah married will going to divorce..hanye perkara kecik..some hanye kerane perkara yg sgt remeh...berbeza dgn org lama dolu2..diorang bleh kekal berbelas ..puluh tahun..for sure they have been fighting...but they still lasting respect each other till ever & after..for me perkara paling penting ialah Iman...itulah yg terjadi zaman skrg..manusia sedang melupai kewajipan & jauhnyer ingatan Iman...sejauh mane majunyer dunia..kite x sepatutnyer melupakan asal usul kite...'u will get what u give'setiap kesalahan pasti di ampunkan Tuhan..Jika Iman bertapak kukuh di dlm jiwe kite..kite pasti dibantu Tuhan utk bertindak waras & InsyaAllah segala perselisihan paham & hubungan silaturrohim di permudah & diperindahkan Tuhan...Renung2 kan....:)

Powered By Blogger